dinsdag 15 januari 2013

Mijn eerste mandala

In 1997 viel er een folder van een boekenwinkel op mijn deurmat.
Daarin stond een oproep om een Mandala te tekenen en op te sturen.
Die uitdaging ging ik aan en tekende met behulp van een etensbord een cirkel
en begon met wat lijnen te tekenen en te kleuren.
Alles was nog heel vlak  in de tekening en de kleuren.

Wat schetst mijn verbazing toen er een boekje met Mandala kleurplaten in de
bus die die ik had gewonnen.
Omdat ik in die tijd alleen woonde en alle tijd aan mijzelf had , zat ik soms te 
tekenen en te kleuren tot diep in de nacht.

Zo begon mijn passie voor de Mandala, het is reuze ontspannend om te doen.

Later ben ik de Mandala's zelf gaan tekenen, meestal weet ik van te voren niet
hoe  het zal worden., omdat ik gewoon zomaar begin met een cirkel .
Wel teken ik eerst met een licht blauw potlood omdat je daar met andere
kleuren makkelijk over heen kunt kleuren.

Soms bepaald de gemoedstoestand en/of het materiaal de uitkomst.
Goed tekenpapier is wel heel prettig en ik werk met kleurpotloden
van het merk Karisma, die heb ik in veel kleuren en  
daar zijn vrijwel alle Mandala's mee gekleurd. 

Toen het poppenhuis virus toesloeg  en daar veel tijd in ging zitten kwam
de klad erin. 

                                De eerst 2 Mandala's





Geen opmerkingen:

Een reactie posten